Garanties en retouren

klachtenprocedure bij de Webwinkels van VDS Trading

1. Hoe lang heb ik garantie op raamfolie?
2. Mag ik de folie retourneren of omruilen?
3. De kleur van mijn plakplastic komt niet overeen met de afbeelding, wat nu?
4. Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat moet ik doen?
5. Ik heb een klacht of een beschadigd pakket ontvangen, wat moet ik doen?
6. Hoe snel reageren jullie op een klacht?

1. Hoe lang heb ik garantie op raamfolie?
Op al onze raamfolies geldt een wettelijke garantie van 6 maanden. De garantietermijnen zijn echter veel langer en worden dan ook apart vermeld bij de betreffende folies

Uitgesloten van garantie zijn:
- Beschadiging door opzet of nalatigheid
- Onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud
- Normale slijtage
- Beschadiging door het niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing
- Zie ook onze algemene voorwaarden

2.  Mag ik de folie retourneren of omruilen??

De folies  worden speciaal voor u op maat gesneden en zijn derhalve NIET om te ruilen of te retourneren.

U hebt tevens de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de producten zichtbare gebreken vertonen door verzending. Indien dit het geval is, kunt u de levering terstond weigeren. Later geconstateerde fabricagegebreken dient u VDS Trading zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen zeven (7) werkdagen na de aflevering, althans nadat constatering redelijkerwijze mogelijk was, schriftelijk/per email en gemotiveerd te melden.
 

3. De kleur van mijn raamfolie komt niet overeen met de afbeelding, wat nu?
We hebben geprobeerd de afbeeldingen zo goed mogelijk met de werkelijkheid te laten overkomen. Echter, kleuren kunnen altijd iets afwijken van wat jij op je beeldscherm ziet. Zet tien beeldschermen naast elkaar en je zult zien dat elk beeldscherm een kleur anders weergeeft. Als je twijfelt over een bepaalde kleur, bestel dan een kleurkaart of een klein stukje van gewenste folie. Dit voorkomt teleurstellingen. Minimale kleurverschillen inherent aan het produktieproces zijn niet te voorkomen en vallen buiten de garantiebepalingen.

4. Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat moet ik doen?
Controleer je bestelling direct na ontvangst, uiterlijk binnen 7 dagen op juistheid en volledigheid. Heb je een verkeerd artikel ontvangen? Meld dit dan binnen 7dagen na ontvangst via onze klantenservice. We zullen in dit geval het artikel zo spoedig mogelijk omruilen.

5. Ik heb een klacht, wat moet ik doen?
Heb je een klacht? Geef dit dan door via onze klantenservice.

5b Beschadigd pakket. (valt onder garantie DPD)

Heb je een beschadigd pakket ontvangen? Dan hebben we ook een paar foto’s nodig. Hiermee krijgen wij een beeld van de aard en omvang van de beschadiging. Voeg daarom ook de volgende vijf foto’s toe aan je e-mail bericht:

  • een foto waar het hele pakket op staat en waarop het verzendlabel te zien is
  • een foto van het geopende pakket, waarbij de inhoud en de binnenverpakking van het pakket goed zichtbaar zijn
  • een foto van alle typen binnenverpakking die er in het pakket zitten
  • een foto waar heel het artikel op staat
  • een detailfoto van de concrete schade aan het artikel

6. Hoe snel reageren jullie op een klacht?
Wij zijn op werkdagen van 9:00 tot 16:00 uur aanwezig om eventuele vragen en klachten te behandelen. Heb je een vraag of klacht naar onze klantenservice verzonden, dan ontvang je hierop op werkdagen doorgaans binnen een dag een reactie.

Adviezen en tips?
Adviezen en tips worden door VDS Trading gegeven op basis van haar jarenlange ervaring. Aan deze adviezen worden uitdrukkelijk geen rechten of garanties verbonden. Dit geldt uiteraard niet voor de door VDS Trading gegeven garantie bepalingen.